Wij van HoeVrouwenDenken nemen je, geachte man, serieus! #punintended
Wij hebben op ons redactiemailadres (redactie@hoevrouwendenken.nl) inmiddels enige klachten mogen ontvangen, waarvoor hartelijk dank. Na het eerste smakelijke lachen nemen wij namelijk te allen tijde de moeite om je klacht zo goed mogelijk af te handelen. Beloofd. Heb jij ook een klacht over hoevrouwendenken, over vrouwen, of voor ons part over borsten, achterwerken in kasten, blogtitels, Jomanda, roze sjaaltjes, de handtas van je ex, je schoonmoeder, de correctieslip van Merkel, of het lidwoord ‘de’, laat het ons dan weten.
Wij. Nemen. Je. Serieus.
PLEASE NOTE: Wij behouden ons het recht voor, de klacht – eenmaal in onze mailbox – in ’t openbaar (hier) te behandelen en te beantwoorden. Maar dat zal je vast niet doen aarzelen. Mail!
Op 18 april 2016 ontvingen wij per mail een ernstige klacht van muzikant Jacco:
Hallo HVD,
Ik heb een klacht! Als ik ‘Boobs en Food’ zie staan verwacht ik niet een heel lul verhaal over een theekransje van vrouwen!
Weet je hoe vet níet tof het is als je vijf minuten van je tijd aan iets besteedt, waar je eigenlijk je tijd helemaal niet aan wílt besteden! En dan ook nog de tijd die ik in dit mailtje stop erbij opgeteld.
Bij deze verwacht ik dus dat jullie binnen zeven werkdagen ’10 minuten’ terugboeken op mijn account! Zo niet, zie ik mij genoodzaakt stappen te gaan ondernemen. Denk bijvoorbeeld aan het roepen van heel veel mannelijk dingen als ‘bier en tieten’ óf extra veel clicks op jullie grote concurrent hoemannendenken.nl.
De ballen liggen nu bij jullie. Een gewaarschuwd mens…
Groet,
Jacco
Wij antwoordden meteen, direct, onmiddellijk, een dagje of wat later:
Lieve, lieve, zeer gewaardeerde, lieve Jacco,
Allereerst onze oprechte excuses voor deze ietwat verlate reactie: je mail ging ten onder in de berg van overige klachten in onze spambox. Daarnaast zijn we nog steeds naarstig op zoek naar het betreffende blog met de titel ‘Boobs en Food’. Aangezien wij heerseressen van de chaos zijn, kan dat zoeken dus nog wel even duren. Eerder kunnen we je klacht niet valideren.
Hoe dan ook, we antwoorden nu al, want je hebt inmiddels wél weer een mooie les geleerd: verwachtingen maken niet gelukkig! Verder raden wij je voor je persoonlijke zoektocht naar ‘Boobs & Food’ aan om eens een parenclub op te zoeken. Googelen naar boobs & food levert namelijk niet het échte werk, daarvoor moet je je jachtterrein en -strategieën toch wel wat uitbreiden. Succes met je zoektocht.
Wij rekenen overigens voor elk woord in deze mail 2 minuten (het kusje hieronder is gratis!). Na het aftrekken (whoops) van jouw 10 minuten en wat coulantie alias grove rekenfouten, blijft voor jou dus een schuld staan van ca. 330 minuten (wij houden van ronde getallen met drieën erin).
Graag overmaken naar onze tijdsrekening, t.n.v. ‘Hoevrouwendenken-TijdisGeld’.
Alvast bedankt!
Kusje,
HoeVrouwenDenken.nl
PS (eveneens gratis):
HoeMannenDenken is geenszins onze concurrent. Dat is ons lieve broertje. Extra klikken mag dus! Je zult er zelfs tetten én kutbier vinden.
PS2 (óók al gratis, maar helaas geen PlayStation):
Je mag – als je daarvoor moedig genoeg bent; iets met ballen en zo – die 330 minuten ook ‘betalen’ middels een privé-optreden tijdens één van onze volgende redactievergaderingen. Echt vet wel tof!!
Maar zoals je al zei: een gewaarschuwd mens…
Wat leuk jullie klachtenblog…. hartelijk gelachen. Ik geniet van de blogs en de foto’s. Jullie vermelden wel altijd de schrijfster maar niet de fotograaf en als de foto’s niet van jullie zelf zijn dan is vermelding dat dat zo is wel zo netjes. Of ben ik nu een ‘zeikwijf’?
Groetjes,
Dorothé
Foutje… in mijn reader komen de fotovermeldingen niet maar wel op mijn gewone pc, dus blijkbaar ligt het daar aan.
Sorry….
Hai Dorothé!
We doen ons best om altijd zo goed mogelijk de bron te vermelden. Als er niets bij staat, zijn het (bijna altijd) foto’s van onszelf, of foto’s die geen attributie vereisen (bijvoorbeeld van pixabay.com, hoewel we ook die bron normaal gesproken wel vermelden). Wel raar dat de bronbenoeming in de reader niet te zien is: dat zou eigenlijk wel moeten. En nee, je bent geen zeikwijf hoor!! Ammenooitniet!
Groetjes,
Lou
Sportief dat jullie ons de mogelijkheid tot klagen bieden. Ik was dat al eerder van plan maar wist niet precies wat de mogelijkheden waren. Tot mijn opluchting zag ik jullie post met daarin een aantal opties. Na een quikscan (diagonaal lezen enz.. ik kan mijn tijd wel beter benutten) mijnerzijds van de zeer gevarieerde opsomming van mogelijkheden, stuitte ik gelukkig op een onderwerp waar ik me in jullie blog’s al tijden aan stoor. Jullie zelf waarschijnlijk ook anders zou het onderwerp denk ik niet voorkomen in jullie keuzemenu. Mocht ik invloed hebben op hoe Hoe Vrouwen Denken naar buiten treedt en haar lezers serieus genoeg acht om ook daadwerkelijk iets met klachten en of tips te doen, dan hoop ik dus ook een gepast respons te krijgen op mijn puntje van ergenis. Mij wordt nog al eens verweten Te to the point te zijn en daardoor de aandacht van hetgene ik wil zeggen snel te verliezen dus dat zal in dit geval ook wel zo zijn, maar he.. 24 uur in een dag dus een beetje adrem zeggen wat je vindt kan in deze tijd geen kwaad dacht ik zo. Duss.. Fijne mensen van de redactie van Hoe Vrouwen Denken. Het lidwoord ‘de’ in jullie verder meestal briljante stukken, irriteert mij als trouw lezer ondertussen mateloos. Ik neem aan dat jullie best begrijpen/weten hoe vaak iemand tegenwoordig (zeker wanneer je er toe doet) in deze digitale tijd gevraagd wordt ergens lid van te woorden. Om dat af te doen met een simpel ‘de’ ( volgens mij is de juiste spelling ’thuhh + arrogant kijkende smiley’) vind ik enigszins denigrerend richting de doelgroep waar ik toe behoor. Wel bedankt voor de welwillendheid tot conversatie.
Een anonieme lezer.
Ps.. mogelijke grammaticale foutjes of schrijffouten zouden mij normaal niet zo snel gebeuren echter zit ik ten tijden van mijn reactie in de Metro. Excuus daarvoor.
[EDIT VAN DE REDACTIE: deze reactie alias klacht stond oorspronkelijk onder een gedeelde posting op Facebook]
Lieve, lieve, zeer gewaardeerde Stanley.
Eigenlijk had je je klacht via duh mail (redactie@hoevrouwendenken.nl) in moeten dienen. Alternatief was een rechtstreekse klacht op duh fb-site van HoeVrouwenDenken geweest, maar zelfs bij Lou zien wij natuurlijk duh ernst van jouw zaak meteen in. En aangezien wij wat klachten betreft inmiddels álles serieus trachten tuh nemen, beschouwden we duh jouwe ook aanvankelijk ook als waardevolle input voor toekomstige verbeteringen. Echter, gezien ’t feit dat je deze klacht al Metro-lezenduh hebt opgetekend, moeten wij helaas meduhdelen, dat wij eerst even moesten gaan liggen. Wij bedoelen maar: Wie leest er in vredesnaam nu nog duh Metro?!? En na al dat liggen waren wij dorstig, daarom zitten wij nu aan duh wijn terwijl wij ’t koffiedik van duh dag lezen. Dat heeft tenminste nog íéts van nieuwswaarde… Maar, lieve Stanley, zoals je ziet, doen wij ons stinkenduh best om je probleem met ’t woordje ‘het’ tegemoet te komen. Kusjuh!