Heel soms hebben wij hier een fles wijn die “kurk” heeft. Je trekt ‘m open en de natte keldergeur komt je dan al tegemoet. Wat ik dan doe is de fles weer afsluiten en hem terugbrengen naar de winkel waar hij vandaan kwam. Ik leg rustig uit aan de servicebalie wat het probleem is. En ik krijg altijd zonder onbegrijpende blik of een discussie, maar wel met excuus, keurig netjes mijn geld terug. Of dat nou bij Albert Heijn, Gall & Gall of Hanos is; er is nooit een probleem.
Ik heb ook wel eens een Tucje gehad met zo’n metallic vlieg erin meegebakken. Smerig natuurlijk, maar geen drama. Vliegen komen nou eenmaal voor daar waar voedsel is en ik kan me voorstellen dat op de miljoenen crackertjes die er elke dag gemaakt worden, wel eens wat fout kan gaan. Ik heb er een fotootje van gemaakt en gemaild naar Lu dat ik paprikasmaak prefereerde boven bromvlieg. Lu bood haar oprechte excuses aan en ik kreeg per post een doos Tucjes toegestuurd.
Idem dito wat betreft de meelworm in mijn muesli van Zonnatura. Foto per mail, productnummer erbij en klaar. Die muesli heeft me twee euro gekost en zij stuurden me een Iris cheque ter waarde van vijf euro op.
De Bijenkorf heeft wel eens een antidiefstal magneet aan een overhemd van manlief laten zitten. Shit als je daar pas thuis achterkomt. Maar na mijn mail kreeg ik binnen enkele minuten antwoord. ‘Kom maar terugbrengen, wij vergoeden de kilometers en het parkeergeld. Sorry, sorry, sorry’.
Sinds enkele maanden bestel ik een groot gedeelte van onze boodschappen via Picnic. Zálig. Via de foon mijn bestelling plaatsen en betalen en een superaardige sjouwert komt een dag later hijgend en puffend máár ook met een grote grijns mijn boodschappen vijf trappen op dragen. Ik heb in de afgelopen zes bestellingen twee keer gehad dat er iets niet helemaal top was. Snotterige basilicum en een paprika die beschimmeld was. Ik stuur ze dan een bericht incluis foto via Messenger en serieus waar: binnen enkele minuten heb je een reply. ‘Onze oprechte excuses. We hebben het geld teruggestort op je rekening en bij je volgende bestelling ontvang je van ons een gratis product’.
Hebben sommige mensen wel eens gehoord van het Oud Hollandsche gezegde “waar gehakt wordt, vallen spaanders?”
Nee?
Google het eens.
Nou ja: lang verhaal kort > ik word echt verschrikkelijk moe van een nieuwe trend op social media. Dat moderne schandpalen. Openbaar zeiken bij een bedrijf en dan er een zogenaamd lollig verhaal van maken. Een heel epos is het soms. Een enorm toneelstuk met drieënvijftig aktes. Bij voorkeur ook nog eens bomvol met stijl, taal- en schrijffouten.
Kap daarmee mensen!
Mail of PB (met de P van Privé) of bel het betreffende bedrijf en leg kort en bondig uit waarom je niet tevreden bent en stel een oplossing voor.
Niemand zit te wachten op deze flauwekul.

Klein stukje van het geheel. De lap tekst was zó enorm, paste niet eens in mijn beeld 😉 BRON: eigen beeld Klivia.
Dit blog staat ook op mijn eigen stek.
De knight bus van Harry Potter? Het is maar goed dat ik weer opnieuw ben begonnen deze reeks te lezen. Misschien wordt nog duidelijk welke ridderbus er wordt bedoeld, want ik moet er de voorgaande keren overheen hebben gelezen 😛
Overigens is toegang verschaffen via een touwtje uit de brievenbus geen inbraak, maar binnensluipen. En doordat pakketchauffeurs betaald krijgen voor de afgeleverde pakketten, zal dit echt niet de laatste keer zijn dat ie Harry Potter pakketten in de gang zal aantreffen 😉